Leve het broeikaseffect!

13Apr07

Deze ochtend is één van die ochtenden die het leven de moeite waard maken. Gewekt te worden door een lichtbundel van liefde die de gordijnen doormidden snijdt is heerlijk. Het geef je ook meteen een reden om die humeurknop van nors over grimmig en OK naar stralend om te draaien. Ik sta op en maak het werk van de zon af, de gordijnen openschuivend. Na een -de waterreserves dezer wereld indachtig- onethisch lange douche neem ik een sip van een vers glaasje fruitsap. Nou ja, vers in de betekenis van: op de verpakking stond 100% Puur Sinaasappelsap en het smaakt, so who cares? Na mijn ontbijt te hebben genuttigd begin ik aan mijn dagelijkse activiteit, namelijk het professionele niksdoen. Niksdoen is één woord, want het verschil tussen niks doen en niksdoen is te groot om onbesproken te laten. Wie niks doet is dood. Wie niksdoet daarentegen is more alife than anyone. Van op het terras, genietend van mijn natuurlijke wekker vraag ik me af waaraan ik dit verdiend heb. Het antwoord is voor de hand liggend en de vraag dan ook snel beantwoord. Niet. Ik heb dit niet verdiend. Maar alvorens schuldgevoelens een kans te geven dwalen mijn gedachten af tot een andere kwestie zich opdringt. Vrijdag 13 april. (Doch ik weiger het te hebben over de vrijdag-de-dertiendemythe. Kwestie van de boel dood te zwijgen) Dus, vrijdag 13 april en ik zit in mijn t-shirt en boxer te genieten van de zon om halftien in de ochtend. Wie of wat ligt aan de oorzaak van dit buitengewone weertje? Dat weten we natuurlijk al lang. Het broeikaseffect verzorgt dit perfecte atmosfeertje! In een egoïstische en kortzichtige reflex neem ik nog een slokje van mijn hoogst waarschijnlijk genetisch gemanipuleerde fruitsap en besluit al even hypocriet: Leve het leven! Leve de zon! Leve het broeikaseffect!

6 Responses to “Leve het broeikaseffect!”

  1. 1 xixarro

    Ik zit vandaag ook thuis, maar ik heb er wel een dagje verlof voor genomen. Ik heb al de hele voormiddag in de tuin gewerkt. Bloot bovenlijf vanaf 11u. Heerlijk.

    PS: vanaf april is zo’n warm weer nu ook weer niet zo uitzonderlijk meer hoor. Tenzij het langer dan twee weken duurt. En meer dan een week boven de 20°C

  2. 2 Sir Koen

    Wat heeft dit te maken met priapisme? 🙂
    Sir Koen.

  3. @xixarro: Ik heb in mn jonge leven toch nog nooit een voorjaar als het deze meegemaakt hoor

    @Sir Koen: Niks!

  4. 4 smiling cobra

    >>Sir Koen
    Er is hier waarschijnlijk een klein misverstand in het spel. In de naar jou verwijzende commentaar op mijn blog had Rupert Reven een link naar zijn blog aangebracht, vermoedelijk om wat reclame te maken, maar de link en de inhoud van de commentaar horen eigenlijk niet samen.

  5. Klopt, Smiling Cobra, wou een beetje leven in deze blog krijgen…
    Sorry voor de verwarring Sir Koen

  6. Update: HLN meldt warmste 13 april sinds de metingen!


Geef een reactie

