De Brahmaanse priester/Straatverkoper

20Apr07

Normaliter vermijd ik sociaal contact in de ochtend. Elke dag word ik na weggerukt te zijn uit de baarmoederlijke veiligheid van het bed overvallen door een vlaag van mensenvrees. Mijn assertiviteit draait daardoor de eerste uurtjes van de dag op 10 procent. Vandaag moest ik echter boodschappen doen en dus ook de straat op. Alles leek vlotjes te verlopen tot plots een betrekkelijk gure figuur me aansprak in verband met een nieuwe Mobistar-actie. Ik werk reeds enkele jaren met een herlaadkaart omdat abonnementen me nu eenmaal meer zouden kosten. Het abonnement dat de mogelijke charlatan me aanbood paste perfect bij mijn gsm-gedrag. Het houdt in dat ik 4 euro per maand betaal gedurende twee jaar en daarmee onbeperkt (nou ja, 500 per maand) sms’jes verstuur en ik de 4 euro nog kan opbellen. Het concept heet Eu like it. Voor ik het wist was de praatjesmaker mijn paspoort aan het kopiëren en schoof hij me een contract onder de neus. Ik ben van nature allergisch aan snelle beslissingen en stel hem enkele kritische vragen. Hij verzekert me dat hij me niet zou durven oplichten omdat hij een priester is, een Brahmaanse dan nog wel! Na het lezen van het contract blijkt dat ik nog zeven dagen heb om het contract te verbreken. Overdonderd door zijn vlotheid en enigzins gerustgesteld door mogelijkheid tot vernietiging onderteken ik het contract en keer huiswaarts met meer vragen dan antwoorden. Heb ik me laten oplichten? Is het beter voortaan ’s ochtends binnen te blijven? Of houdt de priester zijn woord en stuur ik vanaf nu gratis? Ik hou jullie op de hoogte.

3 Responses to “De Brahmaanse priester/Straatverkoper”

  1. 1 xixarro

    Een Brahmaanse priester die gsm-abonnementen verkoopt… je zou het zelf niet kunnen verzinnen.

  2. Dat is pas louche, niet?

  3. 3 elke

    Ik werd ook aangesproken door zo’n mobistarverkoper. Ik heb me ingeschreven, en mijn moeder wilde ook zo’n abonnement. Toen ik naar de mobistarwinkel ging, wisten ze daar van geen actie.. Is dit dus echt oplichterij?


Geef een reactie

