Ochtendgymnastiek

27Apr07

Alweer heb ik de eer en het genoegen op te staan op deze met zon overgoten dag. Mijn gewoonte om pas tegen de middag wakker te worden werpt wel degelijk zijn vruchten af. Ik zet het raam open en denk niet zoals al de meesten: Vandaag wordt het weer warm. Neen. Als mijn dag begint is het al warm. Na een half uurtje ontsluimeren duiken al snel enkele schelmen op aan mijn deur. Ze verleiden me tot een potje frisbee op het plein dat aan de voet van mijn woning gelegen is. Ach, waarom ook niet. Ik geef hen het voordeel van de twijfel en stort me in het spannende avontuur beter bekend als beweging. Met de zonnebril op de neus en de UFO-achtige schijf in de hand lijk ik wel een soort van beachboy. Dat ben ik natuurlijk niet. Als ik een beachboy was, zou ik nu aan het surfen zijn met tien Pamela Anderssons toen ze nog 18 waren. Of was? Maakt niet zoveel uit. De frisbee is een verrukkelijk spelobject. Elke worp drukt een momentopname van het gemoed uit. Onzekerheid resulteert in een lichtjes schommelend traject. Overmoed brengt een worp met zich mee die ongeveer een 50 centimeter te hoog komt. En dat allemaal terwijl zelfzekerheid zich omzet in strakke perfectie. Strakke perfectie inzake ochtendgymnastiek.

One Response to “Ochtendgymnastiek”

  1. Heerlijk om zo vrij te zijn… en een potje te frisbeeën… genieten op zijn best… beachboy 😉

    xje en goed weekend, Hilda
    Area 51
    check de site voor gratis kaartjes! 😀


Geef een reactie

