Door de mand vallen is niet leuk.

29Apr07

Daar zat ik dan. Naast een meisje. Daar zat ik dan en ze keek me aan. Als een bange struisvogel draaide ik mijn hoofd weg en als het had gekund had ik hem onder de grond verstopt. Maar dat kon niet rekening houdend met onze menselijke gebruiken. Ook fysisch gezien was het onmogelijk. Eerst en vooral had je het bankje waar ik aanzat dat elke poging zou verhinderen en daarnaast was de vloer betegeld met steentjes die veel te visceus waren om er mijn hoofd doorheen te rammen. Ik bleef dus zitten. “Hoe heet jij?” vroeg ze. “Dirk-Jan” loog ik. Dat had ik mooi geregeld. Mezelf verschuild achter de belachelijkste naam sinds meneer Selie zijn zoon Peter noemde. Sometimes a little lie gets you right on top of things. En zo was het. De situatie lag nu aan mijn voeten. Het hele meisje-jongen-gegeven was nu een grote grap met mezelf als geniale grappenmaker. “En hoe heet jij?” “Sarah” Wat voor een domme naam is dat nu weer? Sorry hoor, maar als je Sarah heet kan je jezelf maar beter verschuilen achter één of ander spannend pseudoniem. Maar goed, dat deed ze niet dus gingen we verder. “Ga jij reizen tijdens de zomervakantie?” En of ik ga reizen! “Ik ga naar Ibiza met mijn vriendin.” Mooi mooi. Dirk-Jan gaat met zijn vriendin naar Ibiza. “Oh,” sprak ze lichtjes verdwaasd “ik ga skiën.” “Da’s ook leuk, maar ik moet nu gaan” sloot ik af. Een goede grap mag immers niet te lang duren want vroeg of laat val je door de mand. En dat is niet leuk.

9 Responses to “Door de mand vallen is niet leuk.”

  1. Eerlijk duurt toch het langst!

  2. goed geplaatste grappen kunnen anders wel vonken geven. Een ervaringsdeskundige

  3. Ik vind Sarah wel een leuke naam…

  4. maarrr! waarom grappen maken?

  5. 5 Zoetst

    Hoe ge op Dirk-Jan komt, moogt ge mij ook ‘ns ne keer uitleggen; zalig 🙂

  6. dirkjan! van de strips?

  7. 7 anonymous

    @ dramoghe: omdat het altijd de vrouwen zijn die met de mannen hun voeten spelen. Andersom mag nu ook wel eens!

  8. >> Dramoghe: Meestal om de verveling tegen te gaan
    >> Anonymous: zit ook wel iets in 🙂

  9. Ik zat ooit heel lang geleden in de klas met een Stan Celie en die had een broer die een jaar of 2 ouder was en die jongen heette echt waar Peter…


Geef een reactie

