Is Leterme een mietje?

14Mei07

Verhofstadt begint mij meer en meer voor zijn kar te krijgen. Zijn laatste voorstel in verband met een drie uur durend tv-debat tussen hem en Leterme steun ik volledig. Niet alleen zullen we dan duidelijkheid krijgen in verband met de inhoud van deze verkiezingen, anderzijds zullen de retorische hoogstandjes om van te smullen zijn. Als fervent liefhebber van de ars retorica kijk ik dan ook vol nieuwsgierigheid uit naar het debat. Als dat er tenminste van komt, want Leterme is blijkbaar geen voorstander. Mijn mening daaromtrent is zeer eenvoudig. Yves, wees nu geen sissi en laat zien dat je een echte politieker bent. Steek het mes tussen uw tanden (en pas op voor Guy, want die krijgt er waarschijnlijk een machinegeweer tussen – sorry, die was te makkelijk), neem uw boksijzers klaar en ga het gevecht aan. Zoniet ben je voor de eeuwigheid verbannen naar het stemmenloze land van ruggengraatloze mietjes…

6 Responses to “Is Leterme een mietje?”

  1. 1 dinzzz

    Het mag van mij, dat debat.

  2. 3 uur op dat gezicht van Verhofstad moeten kijken, 3 uren naar die neerbuigende toon in zijn stem moeten horen, ge moogt het hebben!

  3. En waarom niet met VDL? Die maakt volgens mij nog meer kans om de volgende premier te worden dan Verhofstadt. Een debat Verhofstadt-Leterme zou nogal onrechtvaardig zijn tov de andere kandidaten, vind ik. De zet van Verhofstadt om daarop aan te sturen is dan ook zeker te begrijpen: hoewel SP.a zich niet wil vastklinken aan VLD, wil Verhofstadt met dergelijk debat “paars vs tjseven” bekomen en zo een stuk SP.a opeten, terwijl net die geen kans krijgen om zich te verdedigen op dergelijk debat.

  4. >>Dedeckker : Een vier en half uur durend debat met Van De Lanotte is voor mij ook goed. 🙂

  5. Moet je nu wat weten? Je krijgt je zin 🙂

    En het stond blijkbaar al veel langer vast.

    Zie oa http://www.standaard.be/Krant/Tekst/Artikel.aspx?artikelId=IM1CA20D voor de tactische kant en http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF15052007_114 voor hoe de vork aan de steel zat.

    Als je geen toegang hebt tot de artikels, stuur me een mailtje en ik bezorg je de pdf wel.

  6. Bedankt voor de artikeltjes:)


Geef een reactie

