Geen sociaal dier

19Mei07

Zo ging ik gisteren naar een opleidingsdag van een niet nader omschreven project. Aanwezig waren een dertigtal mensen en de sfeer zat wel goed. Het project is echter van die aard dat we -met z’n dertigen- elkaar waarschijnlijk niet meer zullen terugzien. Dan denk ik : mooi zo, dat was leuk. Deze ochtend echter bevindt er zich een mailtje in mijn Postvak IN (blijkbaar met twee hoofdletters, dat weten we ook weer) van één van de mensen op de opleidingsdag met de vraag aan iedereen: Wie wil mij toevoegen aan zijn msn-lijst? Wezenloos zit ik vijf minuten voor me uit te staren. Zij heeft de mail van de organisatie geopend, de e-mailadressen gekopieerd en naar iedereen een mail gestuurd. Van sociaal zijn gesproken! Er zijn een heleboel mensen die dit zielig zullen vinden, net als een heleboel mensen dit als normaal en aangenaam zullen ervaren. Ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij, waarschijnlijk ook omdat ik niet echt een sociaal dier ben.

4 Responses to “Geen sociaal dier”

  1. Ik begrijp je ongemak …ik zou ook zo reageren en ik vind het absoluut niet normaal, niettegenstaande het veel voorkomt! Maar dat heeft niets te maken met ‘niet sociaal ‘ zijn. Die persoon is verkeerd bezig door op zo’n manier contact (of wat dan ook!) te zoeken. Het voelt aan als inbreuk op de privacy, het zich opdringen…Niet reageren, Rupert! En geen schuldgevoelens hebben…

  2. Inbreuk van de privacy-wet. Als je dat graag wil vraag het dan persoonlijk.

    Groetjes Chantal.

  3. 3 anonymous

    Een meisje hopeloos op zoek naar vrienden..alleen niet de juiste manier, da’s wel een feit

  4. Daar zou ik echt niet prettig van worden… eens met het comment van Chantal!

    Leuk dat je op mijn log was!


Geef een reactie

