Ik vind, jij vindt, hij vindt…

20Mei07

Zo nu en dan worden er wel eens spellingsfouten gemaakt op de televisie.  Gelukkig was deze presentatrice lerares en zo ook alert genoeg om dit foutje recht te zetten.

19 Responses to “Ik vind, jij vindt, hij vindt…”

  1. Ik blogde dit ook zowat op 7 mei, leuk hee !

  2. 3 maaike

    Het is niet eens fout wat daar stond

    het is inderdaad wel: ik vind, jij vindt
    maar wanneer het voor de JE staat
    is het gewoon VIND JE

    haha denkt een juf ook slim te zijn

  3. 5 Doh

    @Maaike

    NO SHIT SHERLOCK!! :B

  4. 6 Anoniem

    nou nou zeg

  5. 7 seraphington

    Vindt je

    Is goed
    De regel staat niet in de tweede persoon enkelvoud
    maar in de derde

    ik vind —- vind ik eerste
    jij/je vindt —-vind jij/je tweede

    gij/hij/je vindt — vindt gij/hij/je derde

    Er wordt niemand persoonlijk aangesproken met het woordje ‘je’ in de bewuste regel

    De juf heeft altijd gelijk:-)

  6. 8 Moira

    Arme juf, ik wist niet dat ik zoveel plaatsvervangende schaamte kon voelen!

    Hihi, het klinkt bijna overtuigend seraphington, maar het blijft kwats! Het gaat er alleen om dat ‘je’ in deze zin een persoonlijk voornaamwoord is en geen bezittelijk voornaamwoord. Of vervang het werkwoord vinden door zien en maak het niet moeilijker dan het is 😉

  7. 9 Bas

    come as you are

  8. Wat een mongool

  9. 11 SJL

    Pien Meeuwissen heeft ongelijk, zei zegt dat het: Hij vindt is en vindt hij maar als het ww ervoor staat, is het toch vind hij? of is dat alleen bij JIJ ??

  10. 12 Anoniem

    vindt hij dat goed

  11. Goh zo moeilijk is dit toch niet. Zet gewoon even het werkwoord lopen ipv vinden neer. En nee, je zegt nou eenmaal niet LoopT je, maar wel Je loopT, dus is het ook Vind je en Je vindt. Simpel genoeg.

    Verhaaltje?

    Ik, jij en hij kwamen uit school.
    Moeder zei: Ik, wil jij Thee (t)?
    Nee, zei Ik, ik wil nooit thee.
    Moeder zei: Jij, wil jij Thee?
    Alleen als ik voorop loop, zei Jij, dan wil ik thee.
    Hij, vroeg moeder toen, wil jij thee?
    Ja, antwoordde Hij, ik wil altijd thee!

    En zo maak ik nooit fouten in d’s en t’s.

  12. het is spelfout en geen spellingsfout!

  13. Als ‘je’ te laat komt is er geen t(hee)…

  14. And indeed Robert has made the paramount sterling effort, guided by his mentor,
    with beads of perspiration on his brow, Robert has brought it
    in to the landing net. Depending on how you’re going to want to do your fishing you’ll want
    to find a boat to rent for Michigan fishing.
    All the equipment is included in your deep sea fishing charter Cancun
    and the boat is so nice you will want to take advantage of the luxury fishing
    afforded from the Querida del Mar.

  15. Behavior that enhances relationships with people at work, and with your friends,
    will probably work if you use it with your spouse. The speed of your internet connection is usually directly responsible for buffering, so if you are usually unable to stream video from the internet without having to endure plenty of loading time
    as the file downloads temporarily to your PC, then it might be worth investing in a faster broadband
    deal. Thus, interaction over video has made every small and medium sized business organization environment conscious and
    urged them to stick to environment friendly communication methods.

  16. This method of fishing also has a by-catch of non-target species such
    as sharks, dolphins, turtles, and other non-target fish species.
    Sea fishing can take place from a boat, from a pier or jetty or from the beach or by an
    estuary. If the fish are not hitting on your
    main crappie jigs you may need to switch to live bait or a combination
    of live and artificial baits.


  1. 1 Allied Schools

Geef een reactie

