Fysieke nultrap bereikt

24Mei07

Nu is het officieel. Na een jaar van vettige vatsigheden en innige inertie ga ik er een einde aan maken. Een karamellen kotjaar afgewisseld door enkele weken bunkerende blok heeft van mijn lichaam een pafferige patatzak gemaakt. De geest is fitter dan ooit, maar het lijf kan de schreeuwende signalen niet aan. Dat werd wel heel duidelijk toen ik hiernet een partijtje voetbal aanvatte met mijn briesende broer. En briesen deed hij! De eerste vijf minuten overtroefde ik hem met mijn technische trukendoos. Hij werd van de kast naar de deur door het raam naar de tafel gespeeld om uiteindelijk bij de muur te belanden. Na vijf minuten was de voortreffelijke vertoning echter voorgoed aan zijn ijzige einde gekomen. Hij huppelde mij voorbij als een vrolijk veulen en ik hoorde hem gemeen grinniken. Zwetend als Geert Lambert die er net de honderd meter spurt op heeft zitten en hijgend als een paard dat meer wegheeft van een koe stond ik met de handen letterlijk op de knieën en spreekwoordelijk in het haar. De taaie torso die gedurende het jaar een begrijpelijk buikje had leren kennen was niet langer. Ik kijk naar mezelf en zie een vet varken. Daarom ga ik nu joggen tot ik niet meer kan. En morgen weer. En overmorgen opnieuw. Tot ik weer ben wat ik placht te zijn. Mens sana in corpore sano.

4 Responses to “Fysieke nultrap bereikt”

  1. Ik moet er ook aan geloven…

  2. Je loopprogramma opbouwen en de eerste keer niet lopen alsof de duivel je op de hielen zit…anders zit je onmiddellijk met blessures 😉

  3. Ik zou ook eens moeten beginnen sporten, maar ik doe dat dus niet graag, echt niet…

  4. >>>Annemie: Ik heb niet genoeg karakter om mezelf een blessure te lopen 🙂

    >>>Sandrissimo: Ik hou vooral van balsporten, maar ik beoefen er momenteel geeneen als echte hobby. Dan is joggen het enige alternatief om fysiek te kweken.


Geef een reactie

