Geen mening

24Mei07

Ik heb geen mening. Ik heb alleen maar af en toe eens zin om heel luid te roepen. Om duidelijk te maken: Jij bent niet goed bezig. Weet ik veel of hij goed bezig is. Het interesseert me niet. Mij schijnt alleen maar toe dat het makkelijkst te verdedigen standpunt wel eens het juiste zou kunnen zijn. Rationaliteit en emoties zijn daarin tegenpolen. Meningen die rationeel onwrikbaar zijn, kraak ik af met emoties. Als iets emotioneel gezien onethisch is redeneer ik er me wel uit. Elk mijner meningen is omkeerbaar, omvormbaar en geheel inconsequent. Rationaliteit is een grap. Een soort van kader waarin je alles kan laten passen, als je maar hard genoeg je best doet. Emoties, nog veel grilliger schrikken mij af, want hen ben ik niet de baas. Van emoties zie je onbenulligheid maar in na afloop. Als het lijd geleden en de strijd gestreden is. Maar dan ben je er ook echt heel zeker van. Onbenullig zijn ze.

4 Responses to “Geen mening”

  1. Dit geheel klinkt toch echt als een heuse mening… 😉

  2. Schijn bedriegt 🙂

  3. our way to beautiful gir. Piet Nirvana.

  4. that’s why it will never wor. Karolyn Leanne.


Geef een reactie

