Herkenbaar

25Mei07

Noem het liefhebberen, knoeien, prutsen, ik hou ervan.  Gevaarlijke experimentjes, compleet nutteloos bovendien, waar je vaak -letterlijk- je vingers aan verbrandt.  Top-amusement, meestal met een paar vrienden en één van de natuurelementen.

Dit lijkt me een verre uitloper van de leut die wij vaak hadden met deodorants en vuur.  Achteraf lijkt het alleen maar dom en gevaarlijk, maar op het moment zelf spreken we van pure genieterij. Genieten van het gevaar, het effect en -vooral- het geknoei.

5 Responses to “Herkenbaar”

  1. 1 smiling cobra

    Wie zijn gat verbrandt … juist! Dit lijkt me toch wel bijzonder gevaarlijk.

  2. aj, als die vlam in het geweer slaat…
    dat met die deo’s dat deden we ook wel natuurlijk…

  3. Loop je met benzine niet het risico dat die plastiek begint op te lossen?

  4. >>>Sandrissimo: Het gevaarlijkste dat kan gebeuren is dat de vlam terugslaat zoals pironik al kwam te vertellen. Dan krijg je waarschijnlijk een zware ontploffing. Ik denk niet dat benzine in die mate zuur is dat het het plastiek kan opvreten, al ben ik daar niet geheel zeker van.

  5. Het vreet wel van die witte plastieken bekertjes weg, dat heeft mijn broer ondervonden, ook op die leeftijd, toen hij een restje benzine in een kampvuur wilde gooien. Tegen dat hij dat wilde uitgieten, lekte die benzine al door het bekertje op zijn hand. Gelukkig was hij maar heel licht verbrand, maar hij heeft zijn lesje wel geleerd!


Geef een reactie

