Vergeten???

25Mei07

Veel te veel jobs. Met z’n tweeën werken, drie kinderen en voor niks tijd. Dat zegt mijn mama. Ik kan er geen verklaringen voor vinden. Ik weet dan ook niet hoe het is om vader te zijn. Mij rest niks dan ongeloof…

5 Responses to “Vergeten???”

  1. Ik dacht precies hetzelfde! Waar zijn we verdomme mee bezig?

  2. Vergeten? Geestelijk ernstig gestoord!

  3. Dat komt dus regelrecht uit CSI, de eerste aflevering die ik ooit gezien heb… Alleen deden die film-ouders dat wel met opzet, omdat ze dachten dat dat kind een zware erfelijke afwijking had, zoals zijn ouder broertje dat na een zware lijdensweg gestorven was.
    Als ik zoiets hoor op de radio, dan denk ik, gelukkig ben ik een beetje obsessief/compulsief en controleer ik altijd of de auto wel op slot is en of er niks in ’t zicht ligt dat het stelen waard is… Zo’n baby zou dus nooit aan mijn aandacht ontsnapt zijn. En dan het feit dat er niemand anders dat gezien of gehoord heeft…

  4. Ik heb er geen woorden voor en kan het ook héél moeilijk begrijpen dat die moeder zomaar haar kind ‘vergeet’… Verder kan je het ook nog hebben over de communicatie moeder/onthaalmoeder? Mijn dochter redeneerde als volgt: moest ik met Hannes niet komen opdagen bij mijn onthaalmoeder dan zou ze mij opbellen om te vragen waar ik blijf! Daar zit ook iets in…
    Verder denk ik dan ook: Ja, je kan je kind vergeten – maar in de loop van de dag zou het je alsnog te binnen kunnen schieten! Ah,het klinkt allemaal zo absurd en ongeloofwaardig!
    We mogen niemand te vlug veroordelen – maar een ganse werkdag je kind vergeten…het gaat er bij mij onmogelijk in!

  5. Was die moeder wel in orde, vraag ik me dan af. Geval van post-natale depressie die afgeschoven wordt op ‘beetje moe en nog last van de hormonen’?
    Ik geloof dat jouw mama weleens gelijk zou kunnen hebben. Teveel stress, te weinig tijd, kinderen niet opvoeden maar in de opvang. Kan nooit lang goed gaan. Willen moederen is iets lepra-achtigs geworden in deze maatschappij.


Geef een reactie

