Aalst

28Mei07

Opgestaan duikel ik mijn kleren in om alweer een splinternieuwe en sensationele dag te beginnen. Echter, een mysterieus onheil dreigt de aanzet van deze nieuwe episode uit het leven van Rupert Reven te vergallen. Opeens tracht een fors ochtendhumeur mij te overmeesteren en mijn mening omtrent de dageraad te doen omslaan. Een gezonde uit de kluiten gewassen kerel laat dat niet zo maar gebeuren, dus als geniale tegenzet maak ik een koprol. Koprollen schept immers vreugde en smoort elk ochtendhumeur in de kiem. Zo, het grootste probleem van vandaag opgelost zijnde, besluit ik te gaan besluiten waar ik mij vandaag nutteloos mee zal maken. Omdat het aanbod zo oneindig groot is, deel ik het op in klasses. Wie een dergelijk besluit dient te vormen -besluitvorming heet dat dat- kan niet anders dan de kwestie systematisch aanpakken. De primordiale splitsing bestaat eruit te beslissen of ik mij vandaag ga verplaatsen. Als milieubewust burger kan ik de ecolgische factor dienaangaande niet negeren. Het openslaan van mijn internetkrant wijst er me dan ook op dat ik maar beter de verwarming dicht draai en in de auto spring. Nu het eerste dilemma van de baan is, verdwijnen ook alle andere als sneeuw voor de zon. Ik herinner me plots dat ik vooraf geplande dagschema’s haat en concludeer dat het rechtlijniger zou zijn tijdens de rit te bepalen waar deze reis mij zal brengen. Aangezien Pinksteren de dag der vurige tongen is, lijkt het me wel wat naar Aalst te trekken. Er is namelijk geen tong die ik liever in brand zie staan dan die van een plat dialectsprekende Aalstenaar. Ondanks het uitblijven van dit verhoopte wonder beleef ik in Aalst een leuke dag, alsook hartstochtelijke avonturen waarover ik het nog wel eens in een ander epistel zal hebben.

7 Responses to “Aalst”

  1. Gewoon zien waar de reis je brengt, daar hou ik ook van!

  2. Pinksteren is voor mij lekker thuis genieten van pinkpop.

  3. 3 anonymous

    Pinksteren is voor mij lekker genieten van mijn cursus economie

  4. Pinksteren is voor mij ‘lekker thuis’, met een spannend boek…

  5. Pinksteren is… voor elk wat wils

  6. Hé Rupert Reven, als aalstenaars zijn wij wel heel erg geïnteresseerd in uw Aalsterse avonturen. Romantische dan nog wel…

  7. Geduld is een schone deugd 🙂


Geef een reactie

