Geschiedenis

30Mei07

Terwijl grote oorlogen me weinig tot niets interesseren is er een facet van de geschiedenis die bij mij fascinatie opwekt. Er wordt veel te weinig aandacht aan besteed en het is waarschijnlijk ook niet heel erg belangrijk. Mar ik geniet ervan te lezen over hoe gewone mensen zich in het verleden vermaakten als ze eens niet aan het vechten waren. Ze zaten dan wel niet te chatten of te bloggen, noch te sms’en of te bellen, maar ze waren evenzeer mens.


De echte geneugten van het leven zijn onwrikbaar. Zo hadden ze seks, dronken zich stomdronken en amuseerden zich met allerlei eenvoudige spelletjes. Bowlen deden ze ook al blijkt nu. Verbaast me niks. Als het aankomt op plat amusement is de mens altijd al uitzonderlijk vindingrijk geweest. Jabbadabbadoo!

3 Responses to “Geschiedenis”

  1. Jacht, visvangst, voortplanting… Ze hielden zich wel bezig denk ik zo…

  2. Discodansen rond het vuur? Beeldjes maken van steen, been en hout? Ze zullen zich wel geamuseerd hebben zeker…

  3. Ik vergat nog de graffiti in de grotten…


Geef een reactie

