Uniek

31Mei07

Ik wil uniek zijn. Ik wil niet vervallen in alledaagsheid. Ik wil -ook al moet ik er voor op mijn tenen lopen- iets doen wat niemand anders kan slash doet. Uniek willen zijn op zich echter, is al zo banaal dat de moed in mijn schoenen zinkt. De werkelijk unieke mens doet immers zijn best niet. De werkelijk unieke mens haalt zijn schouders op en zegt: Ik ben wie ik ben. Zoals Pablo Picasso’s citaat: Ik zoek niet, ik vindt. Wat was Picasso slecht in spellen, schilderen kon hij daarentegen als de beste en het maakte hem uniek. Dat is misschien mijn fout. Ik wil me op elk vlak ontwikkelen. Als ik Picasso was, zou ik er voor zorgen dat ik die verdomde spellingregels onder de knie had alvorens één penseel in de hand te nemen. Door mijn spectrum der bezigheden breed te houden, dam ik misschien mijn specifieke mogelijkheden af. Toch ben ik er van overtuigd dat mensen die zich alleen bezig houden met hun sterke punten lafaards zijn. Dus dat ga ik niet doen. Ik ga iets anders doen. Ik ga mijn schouders ophalen en zeggen: Ik ben wie ik ben.

5 Responses to “Uniek”

  1. Ja, ‘ik ben wie ik ben’, wat wil je nog méér temidden van zesenhalfmiljard mensen? Zo kun je maar je het beste zijn, dunkt me.

  2. Lijkt me prima: gewoon zijn wie je bent.

  3. Dat van die spelfouten kan ik volgen…

  4. Iedereen is uniek, op zich.

  5. Sowieso zijn we allen uniek als we op de wereld komen!
    Maar ik vertik het om in alles en nog wat de massa te volgen. Ik ben geen excentriekeling – ik zie er héél gewoontjes uit (ik vertik het om mijn grijze haren te kleuren!). Ik heb wel, met het verloop van de jaren, ondervonden dat je niet in alles kan uitblinken al probeer je het nog zo hard. Gewoon doen waar je goed in bent en bovenal ‘gelukkig zijn’ met wat je doet…en dan kom je al een héél eind! En dat is ‘uniek’ op zich…


Geef een reactie

