Ethiek

13Jun07

Waar ik het volledig mee eens ben: Dat ambtenaren in functie geen boerka, geen truitje van Club Brugge, geen ontblote tatouages, geen christenkruisje, geen hakenhruisen, geen roos, blauw, paars of groen haar, geen hoofddoek alsook geen keppeltje mogen dragen.  Dat mensen die meer dan 3 keer werk weigeren financieel gesanctioneerd moeten worden. Dat iedereen maar moet betalen voor zijn eigen excentrieke hobby’s zoals bungeejumpen, de islam, voetballen, het christendom, fuiven, parasailen, surfen of schaken.  Dat iedereen vrij is te geloven dat tuinkabouters, als er niemand kijkt, tussen twaalf en één beginnen dansen op het ritme van de macarena.  Alsook te geloven dat iets hen vertelt dat ze mensen moeten doden,of dat ze een tafelkleed over zichzelf moeten hangen om gelukkig te worden.  Dat iedereen binnen zijn eigen hobby of overtuiging de regels moet volgen die plaatselijk zijn bepaald.  Dat ik aan iedereen de weg moet kunnen vragen in tenminste één landstaal, zodat men mij in diezelfde landstaal kan antwoorden dat men het niet weet of dat het de derde straat links juist achter de hoek is.  Dat iedereen gelijke rechten en gelijke plichten heeft en zo ook gelijk moet behandeld worden.  Dat discriminatie, positief of negatief de zwakste altijd op lange termijn benadeelt en dus zonder meer uit den boze is.  Dat het leven heilig is en vrijheid maar duurt tot ze met die van een ander grenst.  Dat ik goesting heb in een stevige pint.

5 Responses to “Ethiek”

  1. Mooi geformuleerd!

  2. Geen blauw haar? Dat zullen enkele oudere dames u niet in dankbaarheid afnemen 😉

    Maar ik begrijp wat je bedoelt, en ik ben het daar volledig mee eens.

  3. Ik wist niet dat ‘religieuze overtuiging’ een hobby was 🙄

  4. Uw ethiek lijkt mij ethisch volledig verantwoord. Ik vind mij erin. Behalve dat roos haar (ooit was ik een wilde puber) 😉 Dat moet toch kunnen, niet ? 😉

  5. Een punker-police-squad zie ik toch nog niet meteen zitten 🙂


Geef een reactie

