If I say Rupert, y’all say Reven

18Jun07

Als je iedereen ter wereld zou indelen in een groep van mensen die te weinig hun ogenblikkelijke neigingen vervullen en een groep die beter wat minder in het moment leeft, om nadien elkeen uit de eerste groep een dodelijk injectie toe te dienen, dan zou ik er ongetwijfeld het bijltje niet bij neerleggen. Waarom niet? Omdat ik ontegensprekelijk tot de tweede groep behoor. Soms vloek ik omdat het zo moeilijk is de momentane chillsels niet te pinchen. Aan de andere kant is het natuurlijk wel fucking cool om te doen wat je ’t leukste lijkt, te gaan waar je neus je leidt. Zo werd er vandaag naar de Spar gegaan. Shit, het leven wordt duur. En je kent het spreekwoord. Als het leven duur wordt, wordt Spar nog duurder. -Wat zou ik een goede advertiser zijn- Ja, voor een aquarius orange, drie blikjes cola, een zakje mini lollies met fruitsmaken en een pizza hawaii van Dr Oetker betaal je al gauw zo’n zeven euro en drie cent. De klootzakken van Spar vragen dan ook 55 cent voor een blik cola. Hoewel ik niet zo snel grote woorden en in de mond neem meen ik dat klootzak hier toch op zijn plaats is, te meer omdat ik automaten ken die minder vragen en een gratis koelingsdienst leveren. Overigens had ik geen rugzak mee en bood men mij geen plastiek zakje aan. What the dizz? Geen plastiek zakje? Contempleerde ik luidop. De zeer vriendelijk kassierster wees me erop dat zij al geruime tijd de gratis-zakjesdienst hadden ingeruild tegen zakjesverkoop. Ik kreeg een zakje voor tien cent met daarop een kunstwerk van Roger Raveel. In principe wel een goede zaak dat men mij laat betalen voor mijn nalatigheid geen rugzak mee te nemen en voor mijn bijdrage tot de afvalhoop. Ook de opgelegde kunstervaring zal geen mens kwaad doen. De aandachtige lezer heeft het al gemerkt, de conservatieve heeft er zich misschien aan gestoord maar het is zo. Tegenwoordig voel ik me heel erg hiphop. Dokter Dré en Snoop Dogg zijn nu eenmaal de shit en ook ik bang de laatste dagen mee met hun bumpy beats. Ik cripwalk, freestyle, geef mensen Will Smith handshakes en ik beat-to-the-box. Dat Puff Daddy-in-Bad-Boy-for-life-clipgevoel. Pretty fly, voor een dag of 4.

One Response to “If I say Rupert, y’all say Reven”

  1. Ik voel me nooit hip-hop…


Geef een reactie

