Tien vuistregels bij de doordeweekse kater

11Okt07

Eén : Bij de totstandkoming van de kater dienen grote hoeveelheden alcohol ingenomen te worden.

Twee : Om een goede verwerking van de ingenomen producten te garanderen is het aangewezen tien tot twaalf uur te slapen.

Drie : Een kater is een positief gegeven.  Elke kater wordt immers gekenmerkt door de overgang van een negatief naar een positief gevoel.  De gedachte dat men er tegen de avond weer bovenop zal zijn kan een grote troost betekenen.

Vier : Kakken.  Het is uiterst noodzakelijk de schadelijke stoffen af te scheiden.

Vijf : Een raam openzetten en de frisse lucht diep in- en uitademen gedurende vijf tot tien minuten.

Zes : Maak een wandeling, bij voorkeur een boswandeling van 30 tot 120 minuten.

Zeven : Vermijd medicatie.  Het gebruik van pillen en poedertjes bij het trotseren van de kater is een teken van mentale zwakte en lafheid.

Acht : Drink water tot het je mishaagt en drink vervolgens nog meer water.

Negen : Kotsen is oké.

Tien :  Verplicht jezelf de volgende avond opnieuw te drinken.  Katers leren verwerken is een marathon, geen sprint.

Advertenties


3 Responses to “Tien vuistregels bij de doordeweekse kater”

  1. Met het afwerken van dat 10-puntenprogramma ben je een dag zoet… 🙂

    ‘Een geheelonthouder is iemand die de kater uit de boom gekeken heeft’
    (Cees Buddingh)

  2. Dat is nog eens gesproken!

  3. Uw lever zal u dankbaar zijn.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers liken dit: